Vi er ikke som de andre

Vi meget fleksible hvad angår kørselstider, så det altid passer ind i dit program.

Rar atmosfære

Hos os er teori- og køretimer hyggelige og afslappende at tage.

Vælg os - Bestå i første hug

Vi er stolte af, at vores køreskole har en meget høj beståelsesprocent.

Mere værdifuld lovpakke

Både førstehjælpskursus og leje af skolevogn til køreprøve er inkl. i vores lovpakke.

Uddannelsesforløb​

​Som elev skal du følge et fastlagt uddannelsesforløb. Du kan følge dette i din lektionsplan som du får udleveret. Hos Nyby's køreskole undervises efter den gældende lovgivning. Der bliver ikke "snydt" med lektionsplaner eller sprunget over hvor gærdet er lavest.

Teoriundervisningen er en kombination af "den gode gamle tavle undervisning" og det nyeste inden for IT undervisning.​

Det bedste fra begge verdener, hvor der også vil være mulighed for, at studere hjemmefra. Holdninger bliver diskuteret frit og uden fordomme. Alle faremomenter en ny billist skal lære at genkende bliver gennemgået.

Vi starter kl. 17.00 og slutter ca. kl. 20.00.

Der er to undervisningshold, som starter forskudt af hinanden, mandag og onsdag.​

Første gang du skal bag rettet, vil dette foregå på manøvrebane, dette aftaler vi tid til inden for de første 2 uger.

Manøvrebanen er en lukket øvelsesplads, hvor du lærer nogle grundlæggende færdigheder, som bla. indeholder igangsætning, målbremsning, parkering m.m.

Man sidder 1 elev i hver bil og kommer af sted i hold af 3 eller 4 elever. Forløbet varer 4 x 45 min. Denne del er lovpligtig, og efter manøvrebane er du klar til første tur på vejen.

Både manøvrebanen og køreteknisk anlægget ligger i Ellested.

Du skal som noget af det sidste før køreprøven, gennemgå 4 lektioners obligatorisk kursus på køreteknisk anlæg.

Her vil du lærer at føre bil i forskellige situationer, både på glat vej og på tør vej og gennem øvelser finde ud af hvad dette har af betydning for dig.

I 2006 blev færdselsrelateret førstehjælp obligatorisk, for alle første gangs bilister. Du skal have gennemført et 8 timers færdselsrelateret førstehjælpskursus. Hvis du har taget kurset inden for det sidste år, behøver du ikke gennemfører et nyt, men bare medbringe beviset til undervisningen.

Hos Nybys køreskole er færdselsrelateret førstehjælp med i prisen. Vi pålægger ikke et ekstragebyr for dette.

Når du er klar til teoriprøve, melder jeg dig til prøve, prøven varer ca. en halv time.

Du vil til teoriundervisningen prøve at lave flere teoriprøver, så du ved hvordan de foregår når du skal til prøve. Du må maks. have 5 fejl i prøven.

Du skal medbringe:

• Din ansøgning til kørekort, som du vil få udleveret af mig
  • Din lektionsplan
  • Gyldigt pas eller dåbsattest + billedlegitimation

​Før du kan blive indstillet til køreprøve, skal teoriprøven være bestået.

Den praktiske prøve foretages i skolevognen og starter fra Billedskærevej i Odense. Prøven starter med, at den prøvesagkyndige kontrollerer din identitet og stiller dig en række spørgsmål om kontrol af køretøjets udstyr.

Derefter skal du køre i minimum 25 minutter.

Efter kørslen vil den prøvesagkyndige evaluere forløbet og fortælle dig, om du er dumpet eller bestået.

Den praktiske prøve kan tidligst aflægges, når du er fyldt 17 år.​

Består du

Er prøven bestået, får du på stedet et midlertidigt kørekort. Senere modtager du det rigtige kørekort fra politiet.

Dumper du

Hvis du enten dumper den teoretiske eller praktiske prøve, skal du betale et nyt prøvegebyr. Du modtager et link i din E-boks, der kan ikke bookes prøve før dette er betalt.

Bliv en af Danmarks gladeste køreskoleelever

Tag dit kørekort hos Nyby's Køreskole

Udfyld formularen her på siden, med den ønskede dato du ønsker at starte på, samt hvilket hold.

Du kan forvente svar indenfor 48 timer.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

"Kim er den bedste kørelærer jeg nogensinde kunne forestille mig! Teoritimerne er aldrig kedelig og det er kørelektioner heller ikke. Kim er super engageret i sine elever og det er man ikke et sekund i tvivl om."

Natalie Willock Willumsen via Facebook

"Kim er en sand fornøjelse at tage kørekort hos. Der er ingen fare for at kede sig til hans timer samtidig med læringen er i top. Bedste anbefalinger herfra."

Louise A Olsen via Facebook

"Jeg kan på det kraftigste anbefale Kim. Han er helt nede på jorden og en utrolig dygtig og lyttende kørelærer - der er altid tid til de spørgsmål der skulle trænge sig på.Og så er han meget fleksibel med at aftale køretidspunkter - stort plus!"

Sofie Maria Vajda Rygård via Facebook

"Fremragende, fantastisk og ikke mindst unik kørerlærer, som uden den mindste tvivl har styr sit fag.

Kan kun anbefales!

Frederik Buk Henriksen via Facebook

"Kim er en fantastisk person!! Han forstå at møde de unge mennersker på deres niveau. Han er sjov at være e selskab med, men samtidig også dybt seriøs omkring hans job. Han er 100 procent reel og giver ikke flere timer end, hvad han finder nødvendigt"

Mette Skaarup Ebbesen via Facebook